neděle 4. května 2014

Lidovky

Lidové noviny vznikly už za císaře pána v Brně. To jim sice u mě na bodech nepřidává, nicméně je to podle mě jedno z nejserióznějších médií dnes. Vždycky jsem žil v domnění, že jde o lehce pravicové médium; až do nedávna.
Pan Babiš (ano, přímo on) založil víkendovou přílohu Česká pozice, která je podle mě dost dobrá! A to i proto, že se tam píše i o jinejch věcech než všude jinde - víc pohledů a tak..
Jenom mě trochu zarazilo, když se objevil článek, který je vlastně jakousi obranou polemikou o Martě Semelové. Autor o ní sice říká, že je dvorní šaškyní komunistů, ale přesto brání její svobodu slova. Její výroky o tom, že Horáková byla popravena spravedlivě, by se měli dostat před soud, jelikož jsou trestným činem podle §405 trestního zákona. A autor si tak trochu myslí, že když se odsuzují extremističtí pravičáci a levičáci ne, že je to špatně - a s tím já souhlasím. Potíž je ale v tom, že podle něj by se neměl odsuzovat nikdo a že historie je vlastně mrtvá a nedá se dokázat, co jak doopravdy bylo a proto nemá smysl to soudit. Jednoznačně jsem pro svobodu slova, ale myslím si, že jsou věci, které jsou prostě dogma, jako třeba poprava M. Horákové, arménská genocida (asi je chyba, že ji Česko neuznalo. Myslím si, že v okamžiku, kdy máme zákon o zákazu popírání holocaustu, je potřeba vzít v potaz, že to nebyla jediná genocida. A že mezi úmyslné a systematické zničení, celé nebo části, etnické, rasové, náboženské nebo národnostní skupiny se řadí například i arménská nebo rwandská genocida...)  nebo holocaust.
A tohle vše mě dopálilo nejvíc v okamžiku, kdy jsem v Lidovkách četl rozhovor s vnukem S. K. Neumanna (spoluzakladatel komunistické strany). Je sice hezké, že píšou, jak bydlel s Gellnerem (svého času také redaktorem LN) a jaký byl anarchista, částečně si však myslím, že se snaží přiblížit jeho levicovost lidem. A protože lidé jsou hloupí, bojím se, že se toho chytnou a začne se u nás zase jezdit na červenou.
Fuj!

Žádné komentáře:

Okomentovat