středa 9. října 2013

Mandrage

Když jsem je poprvé slyšel, doufal jsem, že tohle je budoucnost české rockové scény. I když jejich první album nebylo dobré celé, perly se našly - zvláště song Kapky proti slzám. Na nějaký čas jsem se o ně přestal zajímat, až tuhle jsem slyšel singl Františkovy lázně, kterej mě totálně odrovnal, a to v negativním smyslu! Bohužel, podpisem smlouvy s produkční společností se kluci vydali stejným směrem, jako Koblížci...
Když jsem si ale teď, po dlouhé době pustil celou jejich diskografii, uvědomil jsem si to, co si u ostatních kapel, že kapelu netvoří to, co je v rádiích; kapelu tvoří CD jako celek!
Spousta těch věcí na posledních dvou albech je pecka, kterou si já škatulkuju mezi rock, indie, pop a alternative. Ta hudba je vlastně hodně hravá, někdy se mi líbí, když je v živý hudbně elektronika a tohle oni splňují stejně jako Eddie Stoilow, U-prag či Tata bojs. Ne všechny pecky tam jsou komerční sračka, i když samozřejmě ty komerční pecky jsou bohužel o level vejš než ten zbytek... Proč? Asi kvůli chytlavejm textům, melodiím,  a taky proto, že to dává smysl dohromady. Ty rockovější pecky jsou často nekonzistentní, není jasná hlavní myšlenka textu a vlastně ani tý hudby.
Stejně tak texty; některé jsou snůška rádobyvtipnejch keců, některý mají ale něco hodně do sebe.. na tuhle kapelu asi člověk musí pohlížet z více než jednoho úhlu pohledu!
Každopádně, měli našlápnuto na jednu z nejlepších rock bandů v republice. Dostali se na jeden z hodně komerčních pop bandů, berou velký prachy a dělaj si to, co dělaj. To jim však nikdo brát nemůže. Ať hrají to co je baví! Toto je jen smutný pohled člověka, který doufá, že alespoň jedna nadějná rocková skupina neskončí takhle!

Žádné komentáře:

Okomentovat